I. Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
Ryska s.r.o.
IČO: 53257316
DIČ: 2121335260
so sídlom: Javorová Alej 13, 900 25 Chorvátsky Grob
Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 147648/B
Kontaktné údaje:
– Email: tycinka@ryska.sk
– Telefón: 0908 142 838
(ďalej len „predávajúci“)
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho (životná činnosť než podnikateľ alebo v rámci podnikania), ktorý uzatvára kúpnu zmluvu cez internetový obchod na www.ryska.sk. Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, pričom ak sa v kúpnej zmluve dohodne niečo iné, má prednosť táto dohoda.
Zmluva a obchodné podmienky sa uzatvárajú v slovenskom jazyku a riadia sa zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a § 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom.
II. Informácie o tovare a cenách
Informácie z katalógu (cena, vlastnosti) sú informatívnej povahy. Ceny sú uvádzané vrátane DPH a sú platné počas doby ich zobrazenia.
Ak predávajúci znižuje cenu, je povinný uviesť aj predchádzajúcu cenu — tú, pod ktorou bol tovar ponúkaný aspoň 30 dní pred znížením (okrem tovaru s rýchlou skazou).
Katalóg je informatívny. Informácie o nákladoch na balenie a doručenie sú zverejnené. Zľavy nie je možné kombinovať, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
-
Kupujúci zadá objednávku prostredníctvom internetového obchodu, čím predkladá záväzný návrh na uzavretie zmluvy.
-
Objednávka je platná, ak sú vyplnené všetky povinné údaje a kupujúci potvrdí oboznámenie sa s obchodnými podmienkami.
-
Predávajúci bezodkladne po prijatí objednávky zašle kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky, čo však ešte neznamená uzavretie zmluvy.
-
Zmluva je uzavretá až potvrdením o prijatí objednávky predávajúcim.
-
Ak tovar nie je dostupný, predávajúci pošle alternatívnu ponuku, ktorú kupujúci akceptuje.
-
Kupujúci môže zrušiť objednávku pred jej potvrdením priamo kontaktom (telefonicky alebo emailom).
-
Ak bola objednaná cena chybne uvedená, predávajúci pošle upravenú cenovú ponuku, ktorú kupujúci potvrdí, aby mohla byť objednávka realizovaná.
IV. Zákaznícky účet
-
Registrácia zákazníckeho účtu je voliteľná. Objednávka je možná aj bez registrácie.
-
Kupujúci je povinný uvádzať v účte správne údaje a v prípade zmien ich aktualizovať.
-
Prístupové údaje sú dôverné; predávajúci nezodpovedá za ich zneužitie.
-
Účet nesmie byť sprístupnený tretím subjektom.
-
Predávajúci má právo účet zrušiť (napr. pri neaktivite alebo porušení pravidiel).
-
Účet môže byť technicky dočasne nedostupný kvôli údržbe.
V. Platobné podmienky a dodanie tovaru
-
Kupujúci uhrádza cenu tovaru a náklady za doručenie spôsobmi uvedenými v e-shope (napr. kartou, prevodom, dobierka).
-
Tovar je doručený prepravcom alebo je možný osobný odber.
-
Predávajúci vystaví daňový doklad (faktúru), ktorý zašle elektronicky alebo priloží k tovaru; kupujúci súhlasí s ich elektronickým zaslaním.
-
Z obchodných podmienok je vypustený odkaz na zákon č. 289/2008 Z. z. (eKasa), pretože je neaktuálny.
-
Predávajúci prihliada na nový pripravovaný zákon o evidencii tržieb, ktorý by mal priniesť:
-
softvérovú online registračnú pokladnicu,
-
povinnosť umožniť bezhotovostné platby nad 1 € od 1. marca 2026,
-
povinnú evidenciu aj pre služby.
-
-
Predávajúci sa zaväzuje využívať legislatívne požadované mechanizmy po nadobudnutí účinnosti nového zákona.
-
Platobné podmienky uvedené platia do 31. decembra 2025.
VI. Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci-spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Lehota začína:
-
dňom prevzatia tovaru,
-
dňom prevzatia poslednej dodávky, ak sú viaceré,
-
dňom prevzatia prvej dodávky pri opakovaných objednávkach.
Odstúpenie nie je možné pri:
-
službách poskytnutých so súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol o ukončení práva na odstúpenie poučený;
-
produktoch, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu;
-
tovare vyrobenom na mieru alebo podľa požiadaviek spotrebiteľa;
-
tovaroch so skrátenou trvanlivosťou, ktoré sa mohli zhoršiť;
-
tovaroch, ktoré sa po doručení zmesi s inými tovary;
-
tejto podmienke tiež podlieha tovar s porušeným ochranným obalom (biohazard, hygienické dôvody), ak bol obal poškodený;
-
zvukových, obrazových, knižných diel predávaných v ochrannom obale, ak bol obal otvorený;
-
periodickej tlači (okrem predplatného) a kníh bez obalu;
-
elektronickom obsahu dodanom inak než na fyzickom nosiči, ak sa s tým spotrebiteľ súhlasil.
Na odstúpenie je možné použiť vzorový formulár (je súčasťou obchodných podmienok). Kupujúci odošle odstúpenie e-mailom alebo listom, predávajúci ho potvrdí bezodkladne.
VII. Práva z vadného plnenia (Reklamácie)
-
Predávajúci zodpovedá za to, že tovar zodpovedá zmluve—má bežné a dohodnuté vlastnosti.
-
Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia, považuje sa, že bola prítomná v čase prevzatia, pokiaľ predávajúci nepreukáže inak (nevzťahuje sa na rýchlo sa kazíace výrobky).
-
Spotrebiteľ môže vadiu reklamovať do 24 mesiacov (nevzťahuje sa na opotrebenie, vadu dohodnutú ako dôvod nižšej ceny či vzhľad výrobku).
-
Spotrebiteľ má právo požadovať:
-
odstránenie vady (opravou alebo výmenou),
-
primeranú zľavu,
-
odstúpenie od zmluvy (pri závažných, opakovaných alebo nereagovaných vadách).
-
-
Reklamácia sa uplatňuje bez zbytočného odkladu u predávajúceho (v prevádzkarni alebo sídle).
-
Predávajúci vydá reklamáciu s potvrdením (dátum, obsah, spôsob vybavenia).
-
Štandardne sa reklamácia rieši okamžite, zložitejšie prípady do 3 pracovných dní. Reklamáciu je potrebné vybaviť do 30 dní. Po uplynutí má spotrebiteľ rovnaké možnosti ako vyššie uvedené.
-
Predávajúci informuje písomne o výsledku reklamácie do 30 dní a zašle kópiu protokolu e-mailom.
-
Právne základy sú zákon č. 40/1964 Zb. a zákon č. 108/2024 Z. z. Reklamačný poriadok je samostatným dokumentom na stránke e-shopu.
VIII. Mimosúdne riešenie sporov
Spotrebiteľ sa môže obrátiť na predávajúceho, ak nie je spokojný s reklamáciou. Ak predávajúci neodpovie alebo odpovie zamietavo do 30 dní, spotrebiteľ môže:
-
podať návrh na alternatívne riešenie sporu u Slovenskej obchodnej inšpekcie (Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927),
-
využiť Európsku platformu pre online riešenie sporov (ODR) na ec.europa.eu/consumers/odr,
-
obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum SR (Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava).
IX. Záverečné ustanovenia
Znenie obchodných podmienok môže byť menené a doplnené; nové znenie sa vzťahuje len na práva a povinnosti po jeho nadobudnutí účinnosti.
Prílohou je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 10. augusta 2025.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Adresát (Predávajúci):
Spoločnosť: Ryska s.r.o.
Adresa sídla: Javorová Alej 13, 900 25 Chorvátsky Grob
E-mail: tycinka@ryska.sk
Oznam o odstúpení od zmluvy:
Týmto oznamujem, že odstupujem od kúpnej zmluvy na tento tovar:
Informácie o objednávke:
Dátum objednania:
Dátum prevzatia tovaru:
Číslo objednávky / faktúry:
Názov tovaru, ktorý sa vracia (uveďte aj počet kusov):
1.
2.
3.
Informácie o spotrebiteľovi:
Meno a priezvisko:
Adresa:
Telefón / E-mail:
Vrátenie peňažných prostriedkov:
Peňažné prostriedky Vám budú vrátené rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe. V prípade, že ste platili na dobierku alebo si želáte vrátiť prostriedky na iný účet, prosím, uveďte Váš bankový účet vo formáte IBAN:
IBAN:
Dátum:
Podpis spotrebiteľa:
(len ak sa formulár podáva v listinnej podobe)
Pokyny pre spotrebiteľa:
Vyplnený formulár nám zašlite elektronicky na e-mail: tycinka@ryska.sk alebo poštou na adresu:
Ryska s.r.o., Javorová Alej 13, 900 25 Chorvátsky Grob.
Tovar, ktorého sa odstúpenie od zmluvy týka, zašlite bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, na adresu:
Ryska s.r.o., Javorová Alej 13, 900 25 Chorvátsky Grob.
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
Tovar odporúčame vrátiť nepoškodený, neopotrebovaný a ak je to možné, v pôvodnom obale.
Reklamačný poriadok
platný od 10. augusta 2025
Článok I. Základné ustanovenia
-
Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).
-
Predávajúcim je spoločnosť:Ryska s.r.o. so sídlom: Javorová Alej 13, 900 25 Chorvátsky Grob IČO: 53257316 DIČ: 2121335260 Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 147648/B Kontaktný email: tycinka@ryska.sk Kontaktný telefón: 0908142838
-
Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti kupujúceho pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
Článok II. Zodpovednosť za vady a záručná doba
-
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim.
-
Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
-
Ak sa vada na tovare prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, predpokladá sa, že vada existovala už pri prevzatí, pokiaľ predávajúci nepreukáže opak.
-
Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené:
-
mechanickým poškodením tovaru kupujúcim,
-
nesprávnym zaobchádzaním alebo používaním tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom,
-
bežným opotrebením tovaru,
-
živelnou pohromou alebo vonkajšími vplyvmi.
-
Článok III. Uplatnenie reklamácie
-
Kupujúci si uplatňuje reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady.
-
Miestom na uplatnenie reklamácie je sídlo predávajúceho:Ryska s.r.o., Javorová Alej 13, 900 25 Chorvátsky Grob
-
Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný: a) Doručiť reklamovaný tovar na vyššie uvedenú adresu, riadne zabalený tak, aby sa predišlo jeho ďalšiemu poškodeniu. b) Priložiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru). c) Podrobne popísať vadu tovaru a uviesť, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje (viď Článok IV). Odporúčame použiť reklamačný formulár dostupný na našej stránke. d) Uviesť svoje kontaktné údaje (meno, adresa, telefón, e-mail) pre účely komunikácie o vybavení reklamácie.
-
Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň, kedy boli splnené všetky vyššie uvedené podmienky, t.j. deň doručenia reklamovaného tovaru spolu s potrebnými dokladmi na adresu predávajúceho.
Článok IV. Spôsob vybavenia reklamácie
-
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie (opravu) alebo na výmenu tovaru. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
-
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
-
Kupujúci má právo požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy, ak:
-
predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v súlade so zákonom,
-
sa vada vyskytuje opakovane (spravidla tretíkrát rovnaká vada po dvoch opravách),
-
má tovar väčší počet vád (spravidla tri rôzne vady súčasne),
-
je vada podstatným porušením zmluvy,
-
predávajúci nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote.
-
-
Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci doručí potvrdenie ihneď; ak to nie je možné, tak bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
-
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Celková lehota na vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
-
Po vybavení reklamácie predávajúci informuje kupujúceho o výsledku a vydá mu písomný doklad (reklamačný protokol) o vybavení reklamácie, a to spravidla e-mailom.
Článok V. Záverečné ustanovenia
-
Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku.
-
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 10. augusta 2025